جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی ، سلامت ، زنان و خانواده در شهرستان بوکان

جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی ، سلامت ، زنان و خانواده شهرستان بوکان با موضوع (کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی) به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور مسعود شجاعی رئیس بهزیستی ، جعفر حسن زاده رئیس اورژانس اجتماعی و اعضای کمیته در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بوکان ،
فرماندار شهرستان ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات جلسه قبل در این نشست بیان کرد:در زیر پوست جامعه مسائل مختلفی وجود دارد که گاهاً از دید عموم مردم و حتی کنشگران این حوزه پنهان است و لازم است برای پیدا کردن جنبه ها و تبعات آن،نشست های تخصصی و ویژه ای برای اقشار جامعه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار گردد تا موضوع با زبان و فرهنگ آن قشر تشریح و تبیین گردد.
ایشان تصریح کرد:در کنار این موارد ،فضای مجازی و شفافیت اخبار و تشریح متناسب مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است ،رسانه های بومی و محلی باید با تاکید بر فرهنگ سازی،با تخصیص بخشی از اخبار خود به مسائل آموزشی و آگاه سازی شهروندان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام نمایند.
وی افزود:در همین راستا،لازم است کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و دیگر حوزه های متولی امور فرهنگی و تربیتی نیز توجه مضاعفی به مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و با تخصیص اعتبارهای مربوط، و بکارگیری نیروهای توانمند، آموزش مددکاران و مشاوران، در این بخش، در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند و همسو با دیگر مسئولین و متولیان امر دست در دست هم ارتقای  فرهنگی و اجتماعی شهر را تحقق بخشند.
مسعود شجاعی رئیس اداره بهزیستی در این جلسه با اشاره به این مطلب که نشاط اجتماعی  موتور محرکه جامعه است ، گفت ؛ بسط و گسترش روحیه نشاط، امیدواری، اعتماد اجتماعی و هنجارهای اجتماعی از اولویت هایی است که باید حائز اهمیت قرار گیرد.
رئیس بهزیستی تصریح کرد: بانوان در هر جایگاهی که قرار دارند باید با اعتماد به نفس در همه حوزه ها نقش آفرینی کنند، چرا که نبود اعتماد به نفس باعث سلب روحیه مشارکتی آنان می شود  و نمی توانند برای رفع مشکلات جامعه بخصوص در حوزه بانوان تاثیرگذار باشند.

کد خبر 120697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد